باطری پژو ۴۰۵

 

قیمت و خرید اینترنتی باتری ۴۰۵ با  خدمات تعویض در محل

 

پژو ۴۰۵ خودرویی است که در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان بهترین خودرو بازار اروپا انتخاب شد. پژو ۴۰۵ به عنوان خودروی محبوب ایرانیان شناخته شده است. پژو ۴۰۵ به دلیل اینکه قیمت مناسب، جادار بودن، موجود بودن قطعات آن تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل گشت. با توجه به قیمت مناسب و گذشت سالیان سال از تولید آن نمی ‌توان توقع امکانات به ‌روزی از آن داشت. پژو ۴۰۵ در ابتدا فقط با موتور ۱۸۰۰ سی ‌سی تولید می ‌شد. در ادامه درباره باتری خودرو بحث خواهیم کرد.

باتری پژو ۴۰۵: در گذشته باتری فابریک پژو ۴۰۵ از نوع اسیدی است. توجه داشته باشید که هر خودرویی باتری مورد نیاز خود را دارد. باتری باید با سیستم برق خودرو همخوانی داشته باشد. در غیر اینصورت باعث اختلالاتی در سیستم برقی خودرو می‌شود. سیستم برقی خودرو بسیار حساس است و در صورت دستکاری یا استفاده از باتری نامناسب باعث ایجاد آتش ‌سوزی یا حوادث مشابه می‌شود. در ادامه به معرفی انواع باتری پژو ۴۰۵ خواهیم پرداخت.

 

برای اطلاع از قیمت، خرید و سفارش آنلاین انواع باتری ۴۰۵ و یا تعویض و نصب در محل با شماره ۰۹۱۰۹۷۰۰۰۰۹ یا ۰۲۱۷۷۰۳۶۶۱۸ تماس برقرار نمایید.

 

 

مشخصات و طول عمر باتری

طول عمر باتری پژو 405

اصولا باتری ‌های خودروی سواری دارای ولتاژ ۱۲ ولت هستند. همچنین باتری فابریک پژو ۴۰۵ جریان ۶۶ آمپر-ساعتی دارد. طول عمر مفید باتری اسیدی بین ۲ تا ۳ سال است. باتری ‌های اتمی طول عمر بیشتری دارند. باتری خودرو هم مانند سایر باتری ‌ها در صورت استفاده زیاد و یا گرما با کاهش عملکرد روبرو می‌شود. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در هنگام خاموش بودن خودرو استفاده زیاد از باتری باعث ضعیف شدن باتری می‌شود. همچنین مصرف‌کننده ‌های باتری نظیر دزدگیر، سیستم‌های صوتی و تصویری، لامپ‌هایی با جریان بالا نظیر زنون و هدلایت به دلیل استفاده بیشتر باتری باعث کاهش طول عمر آن خواهند شد. توصیه می‌شود عزیزانی که موارد ذکر شده را روی خودرو خود نصب نموده‌اند، از باتری‌ هایی با جریان بیشتر استفاده نمایند.

مطالب مرتبط : باتری تیبا 

انواع باطری پژو ۴۰۵

 

باطری پژو 405
باتری مناسب پژو 405
بهترین باتری ماشین

انواع باتری پژو ۴۰۵ در دو نوع اسیدی و اتمی موجود است. باتری فابریک پژو ۴۰۵ از نوع اسیدی است. این باتری دارای چند درب در قسمت بالایی بدنه باتری است. باتری اسیدی  دارای محلول الکترولیت است. این محلول حاوی اسید سولفوریک و آب است. باتری اسیدی پژو ۴۰۵ به مرور زمان با کاهش سطح محلول همراه می‌شود. لذا لازم است در طول هفته چند بار آن را چک نموده تا از میزان سطح محلول اطمینان حاصل نمایید. بنابراین با باز نمودن درب ‌های باتری می ‌توانید مقداری آب مقطر به آن بیفزایید. لازم به ذکر است درب‌ های باتری طوری تعبیه شدند که گازهای حاصل از فعالیت سلول ‌ها از محافظ آن خارج شود. که این عامل اصلی کاهش سطح محلول است. اما نوع دیگری باتری وجود دارد که به باتری خشک معروف است. بر خلاف باور عموم این نوع باتری نیز حاوی محلول الکترولیت است. به دلیل نحوه قرارگیری سلول‌ ها در این نوع باتری سطح محلول آن کاهش نمی‌یابد. باتری اتمی دارای چشمی است. این چشمی نشانگر وضعیت باتری است. هنگامی که به آن نگاه کنید اگر به رنگ سبز باشد یعنی باتری شما سالم است. وقتی نشانگر به رنگ سیاه باشد یعنی باتری شما ضعیف است. و حالت آخر رنگ سفید است. که این وضعیت نشان‌دهنده پایان عمر باتری شماست. در ادامه به بررسی مشخصات و طول عمر باتری‌ ها می‌پردازیم.

مطالب پربازدید : باتری پراید

 

باطری مناسب پژو ۴۰۵ چیست؟